Tomislav Gotovac u izvedbi BADco. / Prilagođavanje objektima na Trgu maršala Tita – Trg maršala Tita volim te! / 14.10.2017.

Povodom dvadesete godišnjice podnevnog performansa Institut Tomislav Gotovac i zagrebački kolektiv BADco. pozivaju Vas na rekonstrukciju:

Tomislav Gotovac u izvedbi BADco.

Prilagođavanje objektima na Trgu maršala Tita – Trg maršala Tita volim te!

14. listopada 1997. / 2017. u 12:00 kraj Meštrovićeva Zdenca života

“Grad je biće. Grad je stupanj poistovjećenja sa životom.”

Tomislav Gotovac (Sombor, 1937. - Zagreb, 2010.), performer, konceptualni umjetnik i filmski redatelj, izveo je Prilagođavanje objektima na Trgu maršala Tita – Trg maršala Tita volim te! 14. listopada 1997. prilikom otvorenja Tjedna performansa u organizaciji zagrebačkog SCCA i neovisnog umjetničkog projekta Doma - A casa - At Home. U trideset godina od svog prvog performansa Happ naš - Happening Gotovac je do 1997. izveo niz performansa kojima je u javni prostor izravno prenio svoj prisan, umjetnički i fantazijski odnos prema gradu u kojem je živio. Najpoznatiji među tim performansima je Ležanje gol na asfaltu, ljubljenje asfalta (Zagreb, volim te!) na koji se podnevni performans naslovom i poziva.

Svakodnevne pješačke radnje prelaska zebre, driblanja teniskom lopticom ili sjedanja uz rub klupe postaju dijelom svojevrsne ulične koreografije. Performans započinje, i nakon cirkularnog obilaska zapadne strane Trga, završava uz Meštrovićev Zdenac života. Gotovac svojim tijelom ulazi u pukotine Zdenca, među naga tijela-skulpture, ali se s jednakim žarom priljubljuje i uz rub fasada, površinu žardinjere, vertikalu stupa ulične rasvjete, rukohvat… Hotimične i slučajne akcije prolaznika ravnopravno su uključene u umjetničko zbivanje - poziv na osvajanje osobne slobode u javnom prostoru, na zagrebačkom pločniku.

“To je stvarno ljubavnički odnos prema Zagrebu. Zato sam i bio odjeven da ne bih izazvao nesporazume. Intiman sam s tim trgom već desetljećima, a i njegovo je ime podsjećanje na mladost. […] Performans se radio o tome da uguram svoje tijelo u sve rupe toga meni dragog trga. Tu je kazalište, Meštrovićev Zdenac života. Njegova skulptura je manifestna, vrhunska. Ona je dio mog života, moje prvo razmišljanje o umjetnosti. Klinac koji je s četiri godine 1941. došao u Zagreb mogao je zdenac dotaknuti, tamo je bila voda… meni je to bilo senzacionalno.”

Tomislav Gotovac, Vijenac, 1998.

U suradnji s Institutom Tomislav Gotovac članovi kazališnog kolektiva BADco. izvest će u podne 14. listopada 2017., točno na dvadesetu godišnjicu, rekonstrukciju Gotovčevog performansa. Radujemo se slučajnom susretu!

Tomislav Gotovac u izvedbi BADco. / Prilagođavanje objektima na Trgu maršala Tita – Trg maršala Tita volim te! / 14.10.2017.

Povodom dvadesete godišnjice podnevnog performansa Institut Tomislav Gotovac i zagrebački kolektiv BADco. pozivaju Vas na rekonstrukciju:

Tomislav Gotovac u izvedbi BADco.

Prilagođavanje objektima na Trgu maršala Tita – Trg maršala Tita volim te!

14. listopada 1997. / 2017. u 12:00 kraj Meštrovićeva Zdenca života

“Grad je biće. Grad je stupanj poistovjećenja sa životom.”

Tomislav Gotovac (Sombor, 1937. - Zagreb, 2010.), performer, konceptualni umjetnik i filmski redatelj, izveo je Prilagođavanje objektima na Trgu maršala Tita – Trg maršala Tita volim te! 14. listopada 1997. prilikom otvorenja Tjedna performansa u organizaciji zagrebačkog SCCA i neovisnog umjetničkog projekta Doma - A casa - At Home. U trideset godina od svog prvog performansa Happ naš - Happening Gotovac je do 1997. izveo niz performansa kojima je u javni prostor izravno prenio svoj prisan, umjetnički i fantazijski odnos prema gradu u kojem je živio. Najpoznatiji među tim performansima je Ležanje gol na asfaltu, ljubljenje asfalta (Zagreb, volim te!) na koji se podnevni performans naslovom i poziva.

Svakodnevne pješačke radnje prelaska zebre, driblanja teniskom lopticom ili sjedanja uz rub klupe postaju dijelom svojevrsne ulične koreografije. Performans započinje, i nakon cirkularnog obilaska zapadne strane Trga, završava uz Meštrovićev Zdenac života. Gotovac svojim tijelom ulazi u pukotine Zdenca, među naga tijela-skulpture, ali se s jednakim žarom priljubljuje i uz rub fasada, površinu žardinjere, vertikalu stupa ulične rasvjete, rukohvat… Hotimične i slučajne akcije prolaznika ravnopravno su uključene u umjetničko zbivanje - poziv na osvajanje osobne slobode u javnom prostoru, na zagrebačkom pločniku.

“To je stvarno ljubavnički odnos prema Zagrebu. Zato sam i bio odjeven da ne bih izazvao nesporazume. Intiman sam s tim trgom već desetljećima, a i njegovo je ime podsjećanje na mladost. […] Performans se radio o tome da uguram svoje tijelo u sve rupe toga meni dragog trga. Tu je kazalište, Meštrovićev Zdenac života. Njegova skulptura je manifestna, vrhunska. Ona je dio mog života, moje prvo razmišljanje o umjetnosti. Klinac koji je s četiri godine 1941. došao u Zagreb mogao je zdenac dotaknuti, tamo je bila voda… meni je to bilo senzacionalno.”

Tomislav Gotovac, Vijenac, 1998.

U suradnji s Institutom Tomislav Gotovac članovi kazališnog kolektiva BADco. izvest će u podne 14. listopada 2017., točno na dvadesetu godišnjicu, rekonstrukciju Gotovčevog performansa. Radujemo se slučajnom susretu!